HomeInspiratie en verdieping › Artikel

Durf iets bijzonders te doen: de kracht van creatieve vormen bij impactonderzoek

Door: Josianne Savonije, Anneloes Mol, Suzanne Verdonschot web 111976674546 Suzanne Verdonschot - ; Bron: FCE Foundation for Corporate Education   14-10-2022

Een rapport is een vorm die voor de hand ligt als je onderzoeksresultaten wilt delen met anderen. Vaak belandt zo’n rapport helaas in een la… We dachten: dat moet toch anders kunnen! We zijn daarom gaan experimenteren met verschillende creatieve vormen om de resultaten uit ons impactonderzoek te delen met anderen. Dit leidde tot een podcast, een magazine, een online bord en een papieren ‘twopager’. We merken dat deze producten enthousiaste reacties oproepen bij de mensen die er mee werken. In dit artikel delen we onze ervaring met vier producten die elk net wat anders zijn dan de conventionele onderzoeksrapportage. De producten helpen allemaal op een andere manier om de inzichten uit een impactonderzoek over te brengen op zo’n manier dat mensen zin krijgen ze toe te passen op hun eigen beweging.

 

Artikel uit FCE Reader nr 2, behorend bij het FCE Festival ‘Versnellen van innovatie door de impact inzichtelijk te maken’, oktober 2022.