HomeInspiratie en verdieping › Artikel

Bouwen aan de beweging THINK op School: hoe impactonderzoek hieraan kan bijdragen

Door: Marieke Snel, Suzanne Ophoff, Suzanne Verdonschot web 111976674546 Suzanne Verdonschot - ; Bron: FCE Foundation for Corporate Education   14-10-2022

THINK op school is een lessenreeks die bedoeld is om de sociaal-emotionele weerbaarheid van kinderen in het voortgezet onderwijs en MBO te versterken. THINK staat op het rooster naast Engels, Duits en Frans. In de lessen praten jongeren, onder begeleiding over dingen die iedereen in het leven tegenkomt. Marieke Snel is de initiatiefnemer en zij werkt samen met een klein kernteam en een grote groep trainers in de regio Zwolle. Zij verbeteren hun aanpak voortdurend met de bedoeling om nog meer kinderen te bereiken. Ze gebruiken impactonderzoek om hun hypotheses te toetsen en koers te bepalen. Suzanne Ophoff voert dit impactonderzoek uit. Suzanne Verdonschot interviewde Snel en Ophoff over hun ervaring met impactonderzoek als manier om hun beweging uit te bouwen.

 

Artikel uit FCE Reader nr 2, behorend bij het FCE Festival ‘Versnellen van innovatie door de impact inzichtelijk te maken’, oktober 2022.