Cette page n'est pas disponible en français - Vue en Néerlandais:
Binnen organisaties is er een groeiende belangstelling voor het evalueren van leren. Kennis over helpende en belemmerende factoren bij het uitproberen van nieuw werkgedrag geeft input voor het ontwerpproces. Het stelt je als ontwerper, trainer of leidinggevende in staat de leerinterventie meer aan te laten sluiten bij de lerende en de transfer te bevorderen.
In de vierde aflevering van de podcastserie rondom Het Tweede Ontwerpboek gaan Lisette Schiltmans, Josianne Savonije, Nynke de Jong en Erik Deen hierover in gesprek. Zij vertellen over hun ervaring met het evalueren middels de Success Case Method van Robert Brinkerhoff.
Luister de podcast ‘Evalueren van leren’ op Spotify.
Het Tweede Ontwerpboek
In november verschijnt het tweede ontwerpboek met vijftien hedendaagse ontwerppraktijken die passen bij een aantal grote bewegingen uit de afgelopen tien jaar in het vakgebied van onderwijskundig ontwerpen. Op woensdag 22 november organiseren we van 13-16 uur een boekevent met workshops van verschillende auteurs. Schrijf deze datum alvast in je agenda! Deze week maken we meer bekend over de workshops.