Cette page n'est pas disponible en français
Choisissez langues
Néerlandais,
Anglais
In dit artikel gaan we in op de manier waarop leidinggevenden bij de Nederlandse Spoorwegen werken aan hun persoonlijke ontwikkeling in het bredere perspectief van de organisatiedoelstellingen.
We beschrijven hoe structurele aandacht voor persoonlijke ontwikkeling een basis legt onder organisatieontwikkeling. Daarmee willen we een voorbeeld geven van de manier waarop zo’n proces vormgegeven kan worden. We beginnen met de aanleiding om een grootschalig ontwikkelingsprogramma te starten binnen NS en de manier waarop de veranderdoelstellingen van de organisatie vertaald zijn in het leertraject Bestemming: klant in Bedrijf. Bij de beschrijving van het leertraject behandelen we de belangrijkste uitgangspunten, de opzet en de leeractiviteiten. We illustreren dit met ervaringen uit het persoonlijk leertraject van een manager. Ten slotte maken we de balans op van de bijdrage van het leertraject aan de veranderdoelstellingen én aan de persoonlijke ontwikkeling van individuele medewerkers.