Als je iets wilt vernieuwen in een organisatie, kun je dat het best doen door klein te beginnen. Bijvoorbeeld met enkele teams die een nieuwe werkwijze uitproberen. Of met een pilot waarin je experimenteert met een nieuwe vorm van organiseren en overleggen. Als je iets te pakken hebt - een geslaagd experiment, een enthousiast team of een levendige ‘hotspot’ van mensen - dan wil je dat uitbouwen.
Een boeiende vraag is hoe je na die eerste doorbraken of succesvolle pilot, kunt doorpakken en kunt bouwen aan een grootschalige vernieuwing waarin de energie en levendigheid van het begin aanwezig blijft. Precies op deze vraag was het FCE-onderzoek van de afgelopen jaren gericht. Samen met vakgenoten die - soms wat korter, soms wat langer - instapten als mede-onderzoeker, deed Suzanne Verdonschot tientallen diepte-interviews met mensen die midden in een vernieuwing zitten en die hier regie op proberen te nemen.
In het artikel 'Van kleine doorbraak naar grootschalige vernieuwing' komen de belangrijkste inzichten aan bod.
Pakket materialen als geheel te bestellen
De paper 'Van kleine doorbraak naar grootschalige vernieuwing' is ook in print te bestellen, inclusief:
- ‘Spiekbriefje’ met een samenvatting van de belangrijkste uitkomsten
- Kaartenset ‘principes voor verbreden’ en ‘principes voor verdiepen’
- Regie-werkblad met hulpvragen om zelf een netwerkkaart te maken
De prijs per set is € 32,50 vrij van BTW (exclusief verzendkosten). Bij 10 sets krijg je er 1 gratis.
Bestellen kan door een mail te sturen naar info@corporate-education.com.